måndag 30 maj 2011

Oreo Pops

Oreo Pops
ca 15 st

1 ½ paket oreo kakor
ca 50 g philadelphiaost
choklad att doppa i

Mixa kakorna i en mixer eller matberedare.
Blanda med philadelphiaosten så att det blir en bra konsistens .
Ha inte i för mycket philadelphiaost för då trillar bollarna lätt av pinnarna sen
när dom doppas.

När dom är rullade till lagom stora bollar så ställ in dom i kylen medans
chokladen smälter.
Sätt bollarna på klubbpinnar, sugrör eller grillpinnar.
Sen är det bara att doppa dom i valfri choklad.
Jag valde mjölkchoklad.
När jag har doppat en klubba så brukar jag sätta dom i ett glas så att dom stelnar.
Om man vill dekorera klubborna så gör det när dom har "torkat lite" men inte helt.
Jag stansade ut blåa små stjärnor av sockermassa som jag satte på klubborna.


 

Inga kommentarer: