onsdag 29 juni 2011

Skagenbakelser

Igår överraskade jag mannen min med skagenbakelser när han kom hem från jobbet.
Som vi skulle avnjuta utomhus.

Skagenbakelser
4 personer Tid:20 min

12 skivor formfranska
150 skalade räkor
2 hårdkokta ägg
2 msk finhackad gräslök
2 dl creme fraiche
salt, peppar
smörgåsmagarinet

Garnering
1 dl finhackad dill
50 g stenbitsrom (det uteslöt jag eftersom jag inte gillar det)

Gör så här
1.
Tryck med ett glas ut 12 rundlar ur brödet. Lägg undan räkor
till garneringen., hacka resten av räkorna till fyllningen.
Hacka äggen fint, blanda med räkorna, gräslök och creme fraiche.
Smaka av med salt och peppar.
2. Bred hälften av fyllningen på fyra rundlar, täck med fyra bröd och bred på resten
av fyllningen, lägg på det sista bröden.
3. Bred smörgåsmagarinet på kanten och tryck fast hackad dill.
Bred på stenbitsrommen i ett täckande lager på toppen och dekorera
bakelsen med räkor.


Inga kommentarer: