onsdag 1 juni 2011

Banan & choklad tårta

Mina barn brukar inte äta så mycket tårta så när det var dax för barnkalas
så fick dottern helt själv bestäma vad det skulle vara i tårta.
Så hennes önskemål var att det skulle vara banan/grädde och chokladgrädde.

Fyllde tårtan och sen täckte jag den med MMF.
Och dekoren är gjorda i marsipan och sockermassa.

 

Efter en vis kommentar så vill jag även förtydliga att det är barnen
själva som har bestämt vad som ska vara uppe på tårtan.
Och båda var lika glada för bilen och katten.
Alltså inget in delat i tjej ocj kill!

 

2 kommentarer:

emmi sa...

VAD SÖTT! Du är så duktig!
Önskar jag kunde kommit på besök och firat dom små knattarna! Jag hälsar på i sommar istället om jag får ;)

Anonym sa...

fin tårta! tycker dock att det är skrämmande att folk fortfarande måste trycka så på flicka-gulligt rosa djur, pojke- bil (och du får ursäkta mig om jag har fel nu) Att cassandra representeras av hello-kittyn och mio av bilen? Läs på lite om genus och försök att inte sätta barn i de rollerna som vuxna anser som normativt.